Instagram

جمعه، اردیبهشت ۱۰

به تماشا !

عجب بهاري صبحها مي پيچد در هواي اتاق.

بيشتر از هر زمان ديگري از ماندن در اتاقم لذت مي برم. امروز با شوقي وصف نشدني

نشستم پشت كامپيوتر تا Benjamin button ببينم. فيلم را ديدم و متوجه شدم آن چيزي

كه انتظارش را داشتم، نبود. وقت گذاشتن براي تماشاي فيلم براي من يعني، ديدن آميزش

هنرمندانه ي فيلمنامه و فيلمبرداري و صحنه پردازي و بازيگري! Benjamin button موضوع قابل

توجهي داشت. اما از همان ده دقيقه ي اول فيلم متوجه شدم فيلمي كه در حال تماشايش

هستم از نظر كارگرداني شبيه به perfume است! علاوه بر اينكه در كنار عام پسندي،

چاشني هاليوود را هم تركيب كني. شايد حضور براد پيت بيشتر از همه در ذهنم نقطه ي

منفي بود. Brad pitt بازيگر بدي نيست. همانقدر كه كسي نمي تواند بگويد Nicole Kidman

بازيگري نمي داند. اما هاليوودي ها براي من بيشتر از آنچه فكر كنيد ، بي ارزشند.

زماني كه Fight club را ديدم متوجه شدم Brad pitt بازيگر است اما از نظر توانايي محدود.

شايد اين موضوع به باطن هاليوودي ها بر مي گردد.

موضوع Fight club قابل بحث بود اما در فهرست فيلمهاي هنري من قرار نگرفت.

همانطور كه تا چند ماه هر چه از Nicole kidman فيلم ديدم ، نقش هايش در ابتدا متفاوت

و در انتها به يك نقطه اي يكسان ختم مي شد. افسونگري .

بارها فكر كردم اگر فلان صحنه ي يكي از فيلم هاي Nicole kidman را جدا كني و به صورت

مجزا نمايش دهي ، فرقي با رقص استريپ يك فاحشه در يكي از كانال هاي ماهواره ندارد!

هرگز قصد ندارم سينماي هاليوود را تخريب كنم . نكته اينجاست كه من آنچه از يك فيلم

مي خواهم ، در هاليوود پيدا نمي كنم.

براي من Juliett Binoche خيلي زيباتر از Angelina Jolie است

و Denis Lavant بسيار ستودني تر از Brad Pitt است..


پ.ن:

امروز داشتم براي " او " تعريف مي كردم كه مامان رفته تا سبزه نا بخرد كه

فهميدم فقط در مشهد به سبزه ي هفت سين مي گويند سبزه نا !!